Optimizacija sajta za pretraživače SEO

 

Šta je SEO?

SEO je skraćenica od „optimizacija sajta za pretraživače“. Jednostavno rečeno, to znači proces poboljšanja vaše web stranice kako bi se povećala vidljivost za relevantne pretrage. Što su vaše stranice bolje vidljive u rezultatima pretrage, veća je verovatnoća da ćete privući pažnju i privući potencijalne i postojeće kupce u na web stranicu.

 

 

 

Kako SEO funkcioniše?


Pretraživači poput Google-a i Bing-a koriste botove za indeksiranje stranica na mreži, prelazak sa jedne stranice na drugu, prikupljanje informacija o tim stranicama i stavljanje u indeks. Dalje, algoritmi analiziraju stranice u indeksu, uzimajući u obzir stotine faktora ili signala rangiranja, da bi utvrdili da bi se redosled stranica trebao pojaviti u rezultatima pretrage za dati upit.

Faktori rangiranja u pretrazi mogu se smatrati posrednicima za aspekte korisničkog iskustva. Naša periodna tablica SEO faktora organizuje faktore u šest glavnih kategorija i pondera, svaki na osnovu njegove ukupne važnosti za SEO. Na primer, kvalitet sadržaja i istraživanje ključnih reči su ključni faktori optimizacije sadržaja, a mogućnost pretraživanja i prilagođavanja mobilnim uređajima važni su faktori arhitekture web stranice. Algoritmi pretrage dizajnirani su da prikažu relevantne, autoritativne stranice i pružaju korisnicima efikasno iskustvo pretraživanja. Optimizacija vaše web stranice i sadržaja s obzirom na ove faktore može vam pomoći da se vaše stranice rangiraju više u rezultatima pretrage.

Za razliku od plaćenih oglasa na mreži za pretragu, ne možete da platite pretraživačima da biste postigli viši rang organske pretrage.

Zašto je SEO važan za marketing?


SEO je osnovni deo digitalnog marketinga jer ljudi svake godine izvrše milione pretraga, često sa komercijalnom namerom da pronađu informacije o proizvodima i uslugama. Pretraga je često primarni izvor digitalnog prometa brendova i dopunjuje druge marketinške kanale. Veća vidljivost i rangiranje više u rezultatima pretraživanja od konkurencije može imati materijalni uticaj na vaš krajnji rezultat. Međutim, rezultati pretrage evoluirali su tokom poslednjih nekoliko godina kako bi korisnicima pružili direktnije odgovore i informacije koje će verovatnije zadržati korisnike na stranici rezultata, umesto da ih vode na druge web stranice. Takođe imajte na umu da funkcije poput više tekstova i informacija u rezultatima pretrage mogu povećati vidljivost i pružiti korisnicima više informacija o vašoj kompaniji direktno u rezultatima.

 

Smernice za ocenjivače kvaliteta mogu nam dati tragove o Google ažuriranjima


U prošlosti bi mnoga Googleova ažuriranja imala vrlo jasan i očigledno prepoznatljiv fokus. Sajtovi na koje su uticala rana ažuriranja Google-ovog algoritma Penguin uglavnom su imali problema sa nekvalitetnom izgradnjom nepoželjnih veza. Sajtovi na koje utiče Google-ov algoritam Panda, još jedan algoritam objavljen pre mnogo godina, obično su oni za koje bi bilo lako prepoznati da sadrže velike količine tankog, nekorisnog sadržaja. Osnovna ažuriranja obično nemaju jedan jedini i očigledan fokus. Ako je vaša veb lokacija negativno pogođena, retko je za to kriv jedan puška. Dobra vest je da možemo saznati koja poboljšanja Google želi da učini prilikom pretraživanja proučavanjem promena u Google-ovim smernicama za ocenjivanje kvaliteta (KRG). Kada se ove smernice ažuriraju, obraćamo pažnju!

Ako Google inženjer piše kod za poboljšanje algoritma, oni će ocenjivačima kvaliteta predstaviti dva seta rezultata pretraživanja za pregled. Jedan su rezultati kakvi trenutno postoje kada se pretražuje ključna reč. Drugo je kako bi rezultati izgledali nakon što inženjer predloži izmene u algoritmu. Ocenjivači zatim procenjuju rezultate pretrage na osnovu svog znanja o KRG-u i njihove povratne informacije se daju inženjeru. Ponekad KRG može da nam nagovesti šta Google inženjeri rade na promeni u Google-ovim algoritmima. Na primer, u leto 2018., neposredno pre osnovnog ažuriranja 1. avgusta, Google je modifikovao KRG da bi dodao reči „bezbednost korisnika“ kada opisuje IMIL stranice:

U istoj reviziji KRG-a, Google je dodao informacije rekavši da ocenjivači kvaliteta treba da ocene stranicu kao „nisku“ ako postoje „dokazi o mešovitoj ili blago negativnoj … reputaciji“. Pretpostavljamo da su ove fraze dodate u KRG jer su inženjeri Google-a želeli da algoritamski utvrde da li neka veb lokacija može da sadrži štetne informacije ili je određeni autor ili preduzeće možda bio poznat po lošoj reputaciji. Google ne želi da preporučuje veb lokacije koje bi potencijalno mogle naštetiti pretraživačima.

Svakako, nakon ovih promena u KRG-u, Google je objavio ono što je SEO zajednica nazvala ažuriranje „Medic“ od 1. avgusta 2018. Mnoga medicinska i nutricionistička mesta koja su imala ili ozbiljnih problema sa reputacijom, nedostatak stručnosti iz stvarnog života ili druge nepouzdane karakteristike imala su ogromna smanjenja na rang listi. Slično tome, osnovno ažuriranje Google-a od 3. juna 2019. imalo je snažan uticaj na alternativne medicinske lokacije koje su u suprotnosti sa naučnim konsenzusom. Ponovo, ovo je bilo u skladu sa onim što vidimo u KRG:

Kada se KRG nedavno nedavno ažurirao, u oktobru 2020. godine, krenuli smo da vidimo koje je promene Google učinio jer će nam one verovatno dati naznake da utvrdimo šta Google inženjeri pretraživača pokušavaju da postignu u budućim ispravkama. Najočigledniji dodatak KRG-u bio je taj što je Google dodao nekoliko primera kako bi ocenjivačima objasnio kako da utvrde da li će stranica zadovoljiti potrebe pretraživača. Kao što smo raspravljali u našem članku o razumevanju korisnikovih namera, ocenjivačima je prikazan primer stranice koja se može vratiti za upit „koliko oktava na gitari“.

Ocenjivačima je rečeno da je sama stranica visokokvalitetna i da ima srednje do visoke E-A-T. Međutim, s obzirom da se na stranici govori o oktavama na klaviru, a ne o gitari, što je i bilo pitanje pretraživanja, ocenjivačima je naloženo da ovu stranicu označe kao „Ne ispunjava“ kada je reč o „zadovoljenim potrebama“. Slično tome, u KRG-u, članak na Vikipediji o bankomatima smatran je stranicom sa visokim E-A-T, ali ne onom koja zadovoljava potrebe pretraživača koji je otkucao „bankomat“. Taj pretraživač ne bi tražio članak na Vikipediji, već verovatno želi da zna gde je najbliži bankomat. Smatramo da ako bi Google pokazao primere ocenjivača kvaliteta na stranicama koje su imale dobar E-A-T, ali ipak nisu najbolja stranica koja bi zadovoljila potrebe pretraživača, onda bismo to videli u budućem ažuriranju.

Sumnjali smo da će Google ako radi na izradi stranica koje dobro rade u smislu „zadovoljenih potreba“ i da je to značilo da su se u velikoj meri oslanjali na obradu prirodnog jezika, a posebno na BERT, kako bi razumeli jezik. Uz sve ovo, međutim, bili smo razočarani kada smo čuli kako Danni Sullivan kaže da ažuriranje jezgra iz decembra nije imalo nikakve veze direktno sa BERT-om.

Smatrali smo da Google koristi BERT, a zajedno sa BERT-om i druge okvire poput SMITH modela ili BigBird-a, od kojih svaki omogućava pretraživačima da analiziraju i duže delove teksta od BERT-a kako bi utvrdili da li je tekst zaista odgovor pretraživača traži. Moguće je da se to još uvek događa … možda se to događa već neko vreme. Ranije smo pretpostavljali da je nenajavljeno ažuriranje od 8. novembra 2019. označilo neku vrstu promene Google-ove upotrebe NLP-a.

Kako nastavljamo da analiziramo sajtove koji su pobedili i izgubili u ovom ažuriranju, a posebno stranice koje su se poboljšale ili odbile za određene pretrage ključnih reči, jedan obrazac nam se ističe i teško ga je lako sažeto dešifrovati. Ono što vidimo je da se u većini slučajeva čini da je promena koju je Google zaista učinio pomogla da se pojave relevantniji i korisniji rezultati. Ali često je teško objasniti zašto. Možda je to razlog zašto mi je John Mueller iz Google-a odgovorio na Tvitter-u citatom Malog princa kada sam spomenuo da smo kopali kako bismo pokušali da smislimo ovo ažuriranje!

 

Leave a Comment

Scroll to Top